Nyt fra TSK´s bestyrelse og cheftræner, mht. lukning pga. Corona.

TSK er jo ikke lige vant til at lukke klubben med, og det er nyt for alle…

Dette er en beslutning fra den danske regering og kommune – og forståeligt nok !

Pas på jer alle sammen og følg sundhedstyrelsens råd … og Dronningen 😀

 

Fra TSK´s bestyrelse – mht. til klubben:

Kære alle.

Her er lidt info om hvordan det går med en skøjteklub, der ikke har noget is. Der er også info om hvad vi har af planer når vi igen må mødes og træne.

Da hallen ret hurtigt blev lukket ned, var der naturligvis ingen der fik hentet sin træningstaske osv. Der var heller ikke nogen der har fået afleveret skøjter. Men vi lover at lige så snart at hallen åbner igen, så får i at vide hvordan og hvornår.

Vi ved at flere af jer tænker på hvad der sker med det kontingent i har indbetalt. Vi har valgt ikke at betale noget tilbage til jer. Det gør vi på den baggrund, at en del af vores trænere, mister deres indtægtskilde fra den ene dag til den anden, ved ikke at være træner på isen eller til off ice. Vi ønsker ikke at ramme vores trænere så hårdt økonomisk, så vi har sat dem i gang med at forberede næste sæson. Det gør de ved at laver rigtig mange skøjteprogrammer, finde musik til programmerne, klippe musik så det passer til programmerne. De laver også træningsplaner og skemaer for næste sæson, og optimere den måde vi giver skøjteundervisning på. Vi håber meget på jeres forståelse.

Da vi jo kommer til at mangle en del træningstid i denne sæson, vil vi se om vi kan få lov til at åbne næste sæson, noget tidligere end vi plejer, men det er helt op til kommunen. Vi håber på det bedste.

Når vi er kommet over på den anden side af corona krisen, så skal vores løbere i gang med off ice. Vi har i år indkøbt snowwhite rulleskøjter, som skal bruges til off ice. Det er rulleskøjter der kommer så tæt på at stå på is, som muligt. Igen får i meget mere at vide, når vi kan melde sted og dato ud. Der vil naturligvis også være alm. off ice, så der bliver god mulighed for at holde formen ved lige.

Som noget nyt vil vi prøve at lave online træning. Det bliver en af vores trænere der, laver træning live via internettet. Mere om dette når vi har det helt på plads. Der vil løbende blive lagt træningsforslag ud på vores facebookside,

Vi vil rigtig gerne have at vores løbere, kan få rigtig is under skøjterne inden sommerferien. Så vi gør alt hvad vi kan for at finde en hal hvor der er is vi kan træne på. Men det kan naturligvis ikke ske før vi igen kan mødes.

Pas på jer selv og hinanden.

Mvh. Bestyrelsen

 

Fra TSK´s cheftræner – Michael Tyllesen mht. træning:

Hej Alle,

Hold jer gerne i gang med noget off-ice, så det bliver sjovere når i skal på isen igen. Jo bedre form i er, jo nemmere er det at lave jeres ting ude på isen.
Her har i nogle ideer til øvelser i kan lave der hjemme, eller udenfor, hvis det er godt vejr.
Afhængig af, hvor motiveret i er for at holde jer selv i gang, så start med nogle af øvelserne og arbejd hen i mod at få lavet så mange øvelser som muligt mindst 3 gange om ugen.
I kan lave øvelserne i den rækkefølge i selv ønsker. Dog start med opvarmningen. Sæt noget godt musik på, så det bliver sjovere at lave. Smidigheds-øvelserne kan i evt. Lave foran tv’et, mens i en film.
Jeg har sat ca. tider på hver øvelse. Det kan variere 🙂

OPVARMNING:
5 min. Opvarmning af kroppen

KREDSLØB:
Sjipning eller løb er godt for at holde formen ved lige. Dobbelthop er godt at kunne for springkraften, at kunne holde spændingen i luften lidt ekstra, som svarer til et dobbeltspring på isen. Der er samtidig noget koordination mellem arme og ben, der laver forskellige ting.
5 min. Sjipning eller løb en tur.
5 min. Dobbeltsjip. Se om du kan slå din egen rekord.

BALANCE:
2 min. 1 ben. Fokus på stabilitet. Rigtig holdning. Kig til højre, kig til venstre og luk øjnene. Hold balancen i 10 sek.
3 min. Flyvere. Hvis du har et spejl, så se om du kan rette din egen flyver så den ser flot ud. Fokus på strakte ben, udadvendt fri-ben, arme, skuldreblade tilbage.
5 min. Prøv at lav dine piruetter på gulvet. Fokus på stabilitet omkring ankler og knæ, samt pæne “rene” positioner

EKSPLOSIVITET:
5 x hop 3 gange hurtigt op i luften efter hinanden, 100% så højt som muligt, med strakte ben i luften, og armene ind. Blid landing på tåen og ned på flad fod. Afsluttende med pæn landing. Strakt fri-ben. Udadvendt, lige bagud, løftet op.
5 x Enkel rotationer. Land på 2 ben. Skiftevis den ene og den anden vej.Hurtigt afsæt fra den ene til den anden vej.
5 x dobbelt rotation. Land enten på 2 ben med benene ved siden af hinanden, eller med landing. (Kommer du hele 2 gange rundt? Tjek Landing)
5 x Max. Rotation. Hvad er din rekord?

SKØJTESPRING:
Gennemgå de spring du kan på gulvet. Først enkel spring med fokus på rigtig teknik. Dernæst dobbel spring.

STYRKE AF KROPPEN:
1 min. lounges. 1 ben foran – og bøj ned i 90 grader. Samme sted, eller gå rundt.
3 x 10, 20 eller 30 armbøjninger. 30 sek-1 min. pause imellem.
1-2 min. Planke
5 min. Rygøvelser: Lig på maven, løft overkrop 1 min. Løft benene 1 min. Statisk: Løft både ben og arme samtidigt og hold i 1 min.
5 min. Maveøvelser: Lav lidt forskellige maveøvelser. Også de skrå-maveøvelser

SMIDIGHED: (TIL PIRUETTER)
Spagat begge veje. En skøjteløber skal kunne komme helt ned på begge ben. Øv det dårlige ben dobbelt så meget, som det ben du er god til
Stå op, med samlede ben. Begge hænder helt ned og røre gulvet, strakte ben. (Som en siddepiruette FRONT, eller bullet som vi også kalder piruetten) + Eller “Klovn” piruetten behøver også denne smidighed
Har du nogle piruetter, eller kender du til nogle levels i piruetterne du kunne tænke dig at lære, som kræver en vis smidighed? F.eks Ståpiruette STRAIGHT (Løft benet op og hold) Tænk igennem, hvilken smidighed dine piruetter kræver
Udstræk: Balder, Ryggen (Lig på ryggen, ben over hovedet, forlår, læggene.